Great Ocean Road Tour - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Manon - WaarBenJij.nu Great Ocean Road Tour - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Manon - WaarBenJij.nu

Great Ocean Road Tour

Blijf op de hoogte en volg Manon

25 September 2015 | Australië, Adelaide

Ditmaal vanaf de luchthaven van Adelaide een update. Het is pas 5 dagen sinds m'n laatste update maar het lijkt alsof er al 3 weken voorbij zijn. Wat een indrukken en belevenissen in een paar dagen tijd!

Maandag had ik dus nog een dagje Melbourne. 'S ochtends was het prachtig weer dus na een bakje koffie in de zon ben ik een heel stuk langs de haven gaan lopen. Prachtige uitzichten op de stad van Melbourne! Melbourne doet me een beetje aan New York denken (in het klein dan!).
Vervolgens de hele andere kant van de stad opgelopen om de Rod Laver Arena te bekijken. Hier wordt ieder jaar de Australian Open tennis gespeeld. Supergaaf om te zien. En er werden ook wedstrijden gespeeld door tieners dus daar heb ik een tijdje naar zitten kijken. Toen het begon te regenen besloten even terug te gaan naar het hostel om vervolgens van daaruit de gratis tram te pakken. Er is een bepaalde zone in Melbourne waarin je gratis met de tram kunt reizen. Ik had geen idee wat ik wilde zien dus ben gewoon opgestapt op verschillende tramlijnen om bij het eindpunt uit te stappen, rond te lopen en vervolgens weer een andere tram te pakken. Zo kom je nog eens ergens! 'S avonds hapje gegeten bij Vapiano! Haha die zit ook overal blijkbaar.

Dinsdagochtend vroeg opgestaan omdat ik om 7 uur opgehaald werd voor de Great Ocean Road Tour. Het bleek zo'n kleine tourbus voor max. 21 personen te zijn met een aanhangwagen en er bleken ditmaal maar 6 mensen mee te doen met de Tour. Ideaal! Tourguide Monique vertelde kort wat we gingen doen en onder een bakje koffie hebben we elkaar leren kennen. De groep bestond uit 3 meiden van ongeveer mijn leeftijd: Alison uit Engeland, Giulia uit Italië en Veronica uit Oostenrijk. Verder een man van 54: Burghart (?? Sorry spreek geen Duits lieve zus) uit Duitsland dus en een man van 43: Ty uit Japan die bijna geen woord Engels sprak.
Het weer zat op de eerste dag zeker niet mee. We wilden bijv een foto maken bij het bord van de Great Ocean Road maar vanwege de storm wilde niemand uitstappen!
Vervolgens met droog maar wel ijskoud weer uitgestapt bij verschillende prachtige plekjes aan de kust. Werkelijk waar zo bijzonder om te zien. Hoe woest de zee kan zijn en hoe mooi de kust met de rotsen kan zijn. We gingen lunchen in een parkje waar we vogels (soort papegaaien) hebben gevoerd en ik mijn eerste Koala heb gezien. Let op; Australiërs raken echt beledigd als je het KoalaBEREN noemt! Het zijn absoluut geen beren dus gewoon Koala's haha hoe vaak ik dat nu al heb moeten horen!
Vervolgens hebben we een wandeling door een klein regenwoud gemaakt waarbij Monique ons van alles bij bracht over hoe de aboriginals wisten te overleven. Ook nog door een park gelopen met enorm veel koala's in de bomen. Vervolgens voor de zonsondergang naar de 12 Apostels gereden. Erg mooi maar het was stervenskoud dus zo snel mogelijk weer de bus ingerend na de zonsondergang.
Onze accommodatie voor de nacht was in een klein dorpje met 4 (!!) inwoners. Een supergrote slaapzaal met 20 bedden die we slechts met de 4 meiden hoefden te bezetten omdat onze Duitse "vriend" een upgrade had in een hotel en onze Japanner niet met de meiden wilde slapen. Helaas was er geen elektriciteit dus eerst met z'n allen pizza gegeten in de pub en daarna om 21:30 al gaan slapen.

Woensdagochtend met z'n allen ontbeten. Na het inladen van de bus vertrokken naar de Bay of Marters. Bizar om alle verhalen te horen over hoe de Europeanen met de aboriginals zijn omgegaan. Veel wordt ontkend en er wordt weinig over gesproken. De Bay of marters is ook zoiets... Het schijnt dat de Europeanen dat stuk land wilden. Ze hebben de vrouwen en kinderen van de aboriginals meegenomen naar een bos en ze daar vastgebonden en voor dood achtergelaten. De mannen hebben ze van de klif de zee ingesmeten......

Vervolgens gingen we wat weg van de kust en meer landinwaarts. We hebben lunch gegeten in een inactieve vulkaan bij Tower Hill Reserve waar we zelf vlees op de bbq hebben klaargemaakt. De Emu's (grote engel vogels, soort struisvogels) moesten we wegjagen want die bleven maar rondjes om ons heen lopen.
Daarna richting de Grampians gereden. Daar een steile afdaling naar een waterval gedaan en nog een klim naar een view vanaf de mountain. Onderweg naar de accommodatie kwamen we langs een veld vol met Kangaroos. Omdat het vrouwtjes en baby's waren kon je wel dichtbij komen. We konden ze aanraken en foto's met ze nemen. Heel bijzonder! Voor de nacht sliepen we in een schattige cottage met de meiden op een kamer met 2 stapelbedden. We hebben wijn ingeslagen terwijl Giulia als echte Italiaanse de pasta klaar ging maken. Heerlijk gegeten! Daarna nog een spelletje Jenga gedaan wat niet slim is maar wel heel leuk als je allemaal teveel wijntjes op hebt. Ook een nieuwe lekkernij ontdekt: Timtams! Soort chocoladekoekjes: heerlijk! Ik neem wat dozen voor je mee Jill!
Donderdagochtend ontbeten in de cottage en Kangaroos gespot in de tuinen! We zijn om half 8 's ochtends gaan hiken in de Grampians en hebben er 2 uur over gedaan maar dan heb je ook wat. Vooral het laatste stuk was een bizarre klim en ook wel eng maar een prachtig uitzicht boven op de berg. Supermooie foto's kunnen maken!
Daarna was het vooral nog een erg lang stuk rijden naar Adelaide. We zijn gestopt voor lunch in een park en hebben Albino kangoeroes gezien!
Om 5 uur in Adelaide aangekomen. Echt een supergoede Tour met nog beter gezelschap. Heel fijn dat er meiden van mijn leeftijd bij zaten en dat iedereen een beetje dezelfde interesses had.

'S avonds zijn we met de meiden nog een hapje en een drankje gaan doen in het centrum (lees: 1 straat) van Adelaide. Om ins heen hoorden we al dat er niet veel te beleven is in Adelaide dus ik ben er niet rouwig om dat ik niet langer blijf. Wat ik ervan heb gezien is het een mooi "dorp" maar er zijn mooiere plekken te zien. Het valt me wel op dat het overal heen schoon is. Het hostel was ook supernetjes en schoon. Sowieso bevallen de hostels me tot nu toe prima. Slapen op een kamer met anderen is natuurlijk niet ideaal ook omdat iedereen op andere tijden gaat slapen en opstaat maar tot nu toe gebeurt het allemaal erg respectvol naar elkaar toe en zijn de faciliteiten prima!

Nu dus onderweg naar Alice Springs waar ik de Ayers rock Tour ga doen. Ik vind t erg spannend en ook wel Een beetje eng maar komt vast goed. Het is er in ieder geval een stuk warmer. Benieuwd wat de mensen op de Tour van mijn accent zullen zeggen. Iedereen hier is er namelijk van overtuigd dat ik uit de VS of Canada kom. Ik moet zelfs mijn paspoort laten zien omdat ze t gezien mijn accent niet geloven dat ik geen Amerikaanse ben haha die extra centjes voor mijn high school Year zijn dus goed besteed paps en mams ;)

Ook heel erg bedankt voor alle appjes en berichtjes ! Heel fijn om te lezen!! Mis jullie maar de tijd vliegt echt om!

Liefs
Manon

  • 25 September 2015 - 07:55

    Gabi:

    Klinkt goed allemaal!! Op het werk is het zoooo stil zonder jou.... Ik hoor soms gewoon je lach maar realiseer me dan dat dat niet kan :-( vandaag voor t eerst kijken of ik nog door een deur kan met onze grote vriend in Delft. Keep you posted! Fijne reis xxx

  • 25 September 2015 - 20:45

    Annemarije:

    Hè Manon!

    Wat een super gave ervaringen allemaal.. Ook heerlijk dat het lijkt alsof er al zoveel weken voorbij zijn, dat noem ik echt weg zijn en de tijd los laten. Bijzonder om alle dieren van dicht bij te bewonderen. Veel plezier met het vervolg van je reis! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Adelaide

Going Down Under

6 weken lang het mooie Australië ontdekken!

Recente Reisverslagen:

15 November 2015

Laatste weekje

06 November 2015

Australia to the USA

26 Oktober 2015

Laatste daagjes Australië

17 Oktober 2015

Paradise!!

14 Oktober 2015

Fraser island!!
Manon

Van september tot en met november ga ik weer lekker op reis. Dit keer ga ik Down Under. Ik zal 6 weken vertoeven in het mooie Australië om vervolgens nog 2,5 naar "huis" in Amerika te gaan waarbij ik ook de westkust zal gaan bezoeken.

Actief sinds 23 Aug. 2015
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 4937

Voorgaande reizen:

14 September 2015 - 13 November 2015

Going Down Under

Landen bezocht: