Canberra na een reis van 62 uur! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Manon - WaarBenJij.nu Canberra na een reis van 62 uur! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Manon - WaarBenJij.nu

Canberra na een reis van 62 uur!

Blijf op de hoogte en volg Manon

20 September 2015 | Australië, Melbourne

Liggend op het "strand" van Melbourne schrijf ik weer eens een update na de eerste week van m'n reis.
Maandag op dinsdag een slechte nacht gehad in Londen toch een beetje zenuwen over de vervolgvluchten. Dinsdag even met het thuisfront geskyped en daarna met z'n vieren ontbeten. Jolanda en Gabe zijn en getrouwd stel uit Friesland en Ellen is een vrouw van 53 uit Haarlem maar woont al 20 jaar in Sydney. Onder het Engelse ontbijt (sausage, bacon, eggs etc..) elkaar beter leren kennen. Om 11 uur hadden we de bus terug naar het vliegveld waar alles voorspoedig verliep. We hebben gezellig zitten kletsen met z'n vieren. Toch erg fijn om in zo'n situatie goed gezelschap te hebben. Ze waren van Emirates zo aardig om ons naast elkaar te zetten in het vliegtuig. Wat een supergoeie airline is dat! Goed eten, WiFi en veel meer ruimte in je stoel. De vlucht naar Dubai was redelijk kort (lees: 6 uur). In het vliegtuig 1 film gekeken (Pitch Perfect 2) en wat geslapen.
In Dubai was het middernacht toen we aankwamen maar wat een gigantische drukte op de luchthaven!! Ook alleen maar merkwinkels. Erg indrukwekkend om te zien. Na een korte pauze van 2 uur konden we inchecken voor onze vlucht naar Sydney van 13 uur! Ik zat bij het raam naast een echtpaar dat bijna de hele vlucht heeft geslapen (ideaal!) Ik heb gelukkig ook even kunnen slapen onder het geluid van Disneyfilms op de achtergrond en dankzij het "doktersrecept" van ene PM ;) En eigenlijk vloog het grootste gedeelte van de vlucht snel voorbij.
Aangekomen in Sydney toch maar in de rij voor het aangeven van goederen gaan staan vanwege de drop en stroopwafels en omdat ik teveel afleveringen van Border Security heb gezien!! Maar de douane heeft er niet eens naar gekeken toen ik zei wat het was! Hij was meer geïnteresseerd in de mogelijkheid dat ik klompen bij me had omdat hij die nog nooit had gezien!

Na de douane afscheid genomen van Jolanda, Gabe en Ellen en op zoek gegaan naar de bus. Het was redelijk uitgestorven omdat het "al" 10 uur 's avonds was dus was best een beetje eng om alleen op de bus te wachten in het donker. Uiteindelijk met het busje naar het hotel gebracht. Mooie kamer gekregen en het eerste wat ik gedaan heb is alles ondersteboven keren om er zeker van te zijn dat er geen slangen aanwezig waren. Ik heb namelijk van 5 van m'n lieve vrienden en familie al een artikel toegestuurd gekregen dat Australiërs vaker slangen in de wc-pot vinden! Bedankt he jongens!

Een redelijke nacht gehad in het hotel maar weer vroeg op. Ontbeten in het hotel en met het busje terug naar het vliegveld om de bus naar Canberra te pakken. Fijne bus, beetje saaie rit van 3 uur. Bij aankomst in Canberra stonden Kim en Dave me met hun fototoestel en camera op te wachten en werd ik met een big hug ontvangen! Koffer ingeladen en naar hun huis gereden waar ik 62 uur na vertrek uit Rotterdam en 26 uur later dan gepland eindelijk aan kwam!!
Ze hebben een groot huis met 6 slaapkamers en 2 badkamers. Sandwiches gegeten voor lunch en daarna samen met Dave naar het winkelcentrum gegaan om een Australische simkaart te regelen. Ook nog wat boodschapjes gedaan. En wat een gedoe maar ik bots dus op straat tegen iedereen op! Want ze rijden hier niet alleen aan de verkeerde kant van de weg maar op straat moet je dus ook links aanhouden. Erg verwarrend en frustrerend haha

'S middags ben ik met Kim gaan wandelen in de "bush" bij hun huis. Een wandeling van een kilometer of 5 maar met prachtig uitzicht over Canberra van bovenop de heuvel! 'S avonds kwamen er 4 vrienden van Kim en Dave eten. Het was een internationale tafel met iemand uit Ierland, Iran, Polen en deze Dutchie. Gezellige avond gehad.

Vrijdag 's ochtends wakker geworden met papegaaien en kaketoes in de tuin wat hier de normaalste zaak van de wereld schijnt te zijn. Vervolgens naar het zwembad gegaan waar ze me hebben leren snorkelen. Haha lig je dan in het kinderbad met je duikbril en je flippers aan te oefenen hahaha. wel fijn dat ze me het zo geleerd hebben. Dave zegt dat het moeilijker is als je het voor het eerst gelijk in een onrustige zee probeert te doen. Dus fijn dat ze me hebben meegenomen.
Daarna werd ik meegenomen naar het centrum van Canberra. Onderweg gestopt voor mijn eerste Kangaroos!!! Very exciting! In Canberra geluncht in de heerlijke zon en de gebouwen in de hoofdstad gezien. Want ja Canberra is de hoofdstad van Australië en niet Sydney hahaha wist ik ook niet tot een jaar terug. 'S avonds was er een concert van de universiteit waarvoor we ons sjiek aan moesten kleden. Was leuk om mee te maken en daarna om 10 uur s avonds nog even een heerlijke pizza naar binnen zitten werken :)

Zaterdag in de ochtend met Dave heel mijn reisschema voor aan de oostkust geregeld. Erg gaaf om te bedenken dat ik straks op de mooiste stranden ter wereld lig, ga zeilen op het great barrier reef en ga ontbijten met krokodillen en koala's !! 'S middags wezen lunchen in de Botanic Gardens tussen de vogels die continu eten van borden stelen dus je moet je eten bijna met man en macht verdedigen haha (ja overdrijven is ook een vak) :)
Vervolgens naar de Telstra tower en Mount Ainslie gereden voor de mooiste uitzichten over Canberra. Echt fantastisch om te zien! Tot slot in de middag nog kort de "last-post ceremony" gezien bij het War Memorial en met de mannen in uniform op de foto gegaan :)
S avonds had Dave een groene curry met krokodil gemaakt!!! Als hij het niet van tevoren verteld had, dan had ik het niet eens geweten. Krokodil is dus prima te eten. Dave vond het verstandig om nu krokodil te eten want: "you should at least have eaten one of them before one of them eats you"......... Okay thanks mate

Zondagochtend spullen gepakt en naar het vliegveld gebracht waar ik nog een kop koffie met ze heb gedaan. De vlucht naar Melbourne verliep voorspoedig. De bus gepakt naar de stad en op zoek gegaan naar het hostel. 2 minuten lopen maar Manon met de coördinatie van een ei ondanks de hulp van Google maps loopt verkeerd en doet er 20 minuten over (sorry paps haha).
In het hostel m'n spullen op m'n kamer gezet die ik deel met 2 meiden van mijn leeftijd, omgekleed en de metro naar St.Kilda gepakt om van het mooie weer te genieten. En daar lig je dan op het strand aan de andere kant van de wereld!!

Morgen nog een dagje Melbourne en dan m'n eerste Tour! De 3-daagse great ocean road Tour naar Adelaide. Kijk er erg naar uit!

Tot snel!
Liefs Manon

  • 20 September 2015 - 15:46

    Mama:

    En nu nog kangaroe vlees: is erg lekker!!!

  • 20 September 2015 - 18:08

    Gabi:

    Hello sunshine,
    Je klinkt al echt als een Ozzie. Kijk je uit voor de roltrappen, die gaan ook verkeerd om!
    Geniet er lekker van, vergeet geen koffie te drinken want Melbourne is de koffie stad! Ook leuke musea trouwens voor als het regent. Heb je de goon al ontdekt?
    Heel veel plezier, liefs!!

  • 20 September 2015 - 19:25

    Redskin:

    Ga je behalve op de mooie stranden liggen , winkelen en koffie drinken ook nog spannende dingen doen. bv krokodillen gevecht en bij winst de kroki opeten, berg beklimmen e.d.
    Leuk verslag geniet er maar flink van.
    Groet

    Redskin

  • 20 September 2015 - 20:16

    Corrine:

    Hey Manon! Heel wat indrukken doe je op daar als ik het zo lees! Uitgebreid reisverslag, je neemt me echt mee op je reis. Een heel bijzondere reis ook die je je hele leven bij blijft. Dus geniet ervan met volle teugen! Maar volgens mij doe je dat al

  • 20 September 2015 - 20:20

    Corrine:

    Niet m'n hele reactie is geplaatst.. Ik schreef nog dat t wennen is om langs je lege kamer te lopen en ik wenste je heel veel plezier op de rest van je reis! Ik wacht je volgende verslag af! Xxx Corrine

  • 20 September 2015 - 22:44

    TT Met De RF:

    Hallo Ausi-girl,
    Leuk en spannend verslag, zo te lezen geniet je nu al, terwijl je nog heel veel gaat doen, overal lees ik iets over krokodillen, ik hoop dat je zoals ReKi al schreef na het winnen van het krokodillengevecht ook je vingers tellen, zorg dat je met alle tien terug komt hahahahah. Ik heb je moeder gesproken en je volgende tour gaat leuk en spannend worden, want die heeft zij ook gedaan, super! Wel Ausi-girl sterkte de komende dagen en heel veel plezier en succes, tot het volgende verslag, groeten van OJ.
    liefs
    TT

  • 21 September 2015 - 11:56

    Marjolein A:

    Ooooooh wat heerlijk zeg Nonnie! Geniet ervan. Ik zit hier verlekkerd te lezen en inspiratie op te doen voor mijn imaginary reis hahaha Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Going Down Under

6 weken lang het mooie Australië ontdekken!

Recente Reisverslagen:

15 November 2015

Laatste weekje

06 November 2015

Australia to the USA

26 Oktober 2015

Laatste daagjes Australië

17 Oktober 2015

Paradise!!

14 Oktober 2015

Fraser island!!
Manon

Van september tot en met november ga ik weer lekker op reis. Dit keer ga ik Down Under. Ik zal 6 weken vertoeven in het mooie Australië om vervolgens nog 2,5 naar "huis" in Amerika te gaan waarbij ik ook de westkust zal gaan bezoeken.

Actief sinds 23 Aug. 2015
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 4932

Voorgaande reizen:

14 September 2015 - 13 November 2015

Going Down Under

Landen bezocht: