Australia to the USA - Reisverslag uit Arlington, Verenigde Staten van Manon - WaarBenJij.nu Australia to the USA - Reisverslag uit Arlington, Verenigde Staten van Manon - WaarBenJij.nu

Australia to the USA

Blijf op de hoogte en volg Manon

06 November 2015 | Verenigde Staten, Arlington

Van de ene kant van de wereld naar de andere kant van de wereld in 44 uur! Wat een reis!!

Maandag om 1 uur vertrokken vanuit het hostel in Sydney naar de luchthaven. Eenmaal in het vliegtuig naar Singapore bleken de achterste 6 rijen helemaal leeg op mij en 1 man na! Haha voordeel van een stoel achterin het vliegtuig boeken. Ik kon dus languit op 3 stoelen liggen gedurende de vlucht van 8 uur waardoor ik zo'n 3 uurtjes slaap heb kunnen pakken. In Singapore moesten we het vliegtuig uit en kwamen er ook mensen bij. Ik was bang dat mijn luxe voorbij was. Ik ging als laatste het vliegtuig in en er stond een man bij mijn stoel. Balen! Maar die man zat op de eerste vlucht ook al in het toestel haha dus ik vertelde hem even vriendelijk dat hij op mij stoel zat en ja hoor ik had weer 3 stoelen voor mezelf op de vlucht van 14 uur. Hierdoor ook zeker een uur of 6 kunnen slapen. Op Londen moest ik 6 uur wachten op mijn volgende vlucht. Toevallig kwam ik 1 van de reisleiders van de New York Marathonreis tegen op Heathrow die ik nog herkende van vorig jaar toen ik de new York reis maakte met m'n moeder.
De vlucht naar Washington zat niet helemaal vol en na een vriendelijk verzoek aan de stewardess kreeg ik een rij van 4 stoelen voor mezelf!!!! Hahaha ideaal!! Van de 7 uur vliegen 5 uurtjes geslapen. Nog nooit zo'n goede vlucht gehad haha niks van meegekregen!

In Amerika verbleef ik de eerste week bij mijn vriendin Shelby. Mijn tweede ouders (de Kiblers) waren namelijk naar hun dochter in Tennessee toe voor Halloween. Shelby studeert voor fysiotherapeut in Arlington (naast DC) en woont op zichzelf sinds september. Ze hoefde maar enkele uren naar school in de dagen dat ik er was dus we hebben de stad verkend, geshopt en bijgekletst. Ik blijf me verbazen over het Amerikaanse schoolsysteem en de kosten die ermee gepaard gaan. Wij klagen in Nederland over het nieuwe leenstelsel maar daar moeten ze per jaar gewoon tienduizenden Euro's lenen voor schoolgeld! En bovendien moet Shelby 8 jaar studeren m fysiotherapeut te worden terwijl het in Nederland een HBO studie van 4 jaar is...

Vrijdag zijn we naar een Halloweenfeestje geweest bij studiegenoten van Shelby. Shelby en haar vriend Chase gingen verkleed als Batman en Batwoman en ik als Roodkapje. Het verkleden en foto's maken was nog het leukste haha! Het was leuk om de vrienden van Shelby te ontmoeten en het was een geslaagd feestje.
De volgende dag gingen Shelby en ik met 2 vrienden van haar Andrea en Kerry en de man van Kerry naar Field of Screams. Dat is een Halloweenattractie met verschillende attracties die je kunt doen. Zo ook The Haunted Trail. Hierbij ga je een donker bos in en moet je door het bos en 13 huizen lopen waar je van alles en nog wat tegenkomt wat je een hartaanval kan bezorgen! Wat een verschrikking haha maar zo geweldig achteraf om meegemaakt te hebben: zombies, clowns, poppen etc... Pikdonkere huizen waar je geen hand voor ogen kon zien, smalle gangen met gaten in de muren waardoor ineens een hoofd of handen staken, een glijbaan die je af moest terwijl onderaan de glijbaan een paar zombies je op stonden te wachten, een man met een kettingzaag die je achtervolgde! Mensen die mij goed kennen weten dat ik de grootste bangerik allertijden ben dus dit was voor mij echt een overwinning om te doen!! Ik heb zo hard gegild en gerend en was blij toen ik het overleefd had maar het was ook echt wel lachen !

Mijn eerste week in Amerika was erg relaxed. Heb nu alleen al weer te veel geshopt dus mijn koffer gaat al bijna niet meer dicht.....en ik moet nog anderhalve week..... Eerst maar eens naar California :) :)

Liefs
Manon

  • 06 November 2015 - 16:11

    Redskin:

    Aandachtig heb ik je verhaal gelezen. Ik keek er niet van op dat je 3 en 5 uur in het vliegtuig heb liggen pitten op de stoelen. Van jou is bekend dat zelfs op de stoep van de Bijenkorf kan liggen pitten voor de 3 dwaze dagen. Dus dit was dan echt luxe.

    Nu je al deze enige dingen hebt beleefd en overwonnen kan je volgend jaar iets voor je zussen en neven en nichten organiseren om te kijken of er nog meer bangeriken/ schijtebroeken in de fam. zitten. Dat jij er één bent is nu bekend.
    Verder wens ik je nog een fijne week daar in de USA. tot ziens

    Redskin

  • 06 November 2015 - 20:04

    Gabi:

    Hoi lieve Manon,
    Een beetje thuiskomen he voor jou, Amerika! Ga je nog rondreizen in California? Hier is het megadruk op t werk... En je kamer is sinds deze week weer bezet. :-( Zo gek! Heel veel plezier nog, veel liefs!

  • 06 November 2015 - 23:08

    Olaf:

    Hi M, goed in je verhaaltjes te lezen, zo te zien vermaak jij je wel. Heerlijke trip zo. Lijkt me leuk je weer te zien. Zal de BBQ vast aansteken. Dank voor je kaartje kaartje trouwens. Tot gauw x
    Olaf
    PS Gabi overdrijft, het is heerlijk rustig op het werk ;)

  • 07 November 2015 - 16:43

    TTopdeRF:

    Hello Yankee-girl, je bent geen Ausie meer, fa wakka, wat een belevenissen zeg. Wat een luxe heb je gehad in het vliegtuig, lege stoelen, uren liggen pitten, je bent nu vast uitgerust en kan er volop tegen aan in de USA, denk eraan niet te veel kopen. Ik heb je verhaal weer met veel plezier zitten lezen en ook je bezoek aan SF was leuk en herkenbaar, maar dat je een schijtebroek bent zoals RS dat netjes schreef is nu een feit hahaha.maar wel dapper. Wel lieve Yankee-girl, geniet er nog van zolang het kan, want hoe lullig het is aan alles komt een einde en ook aan jou geweldige avontuur, doe voorzichtig, leef je uit de laatste week en kom heeeeeeeeeeeeeeeeeeel en gezond terug. Vanuit een regenachtige Rottjeknor wensen OJ en ik je nog een fijne tijd en tot ziens!

    liefs
    TT

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Arlington

Going Down Under

6 weken lang het mooie Australië ontdekken!

Recente Reisverslagen:

15 November 2015

Laatste weekje

06 November 2015

Australia to the USA

26 Oktober 2015

Laatste daagjes Australië

17 Oktober 2015

Paradise!!

14 Oktober 2015

Fraser island!!
Manon

Van september tot en met november ga ik weer lekker op reis. Dit keer ga ik Down Under. Ik zal 6 weken vertoeven in het mooie Australië om vervolgens nog 2,5 naar "huis" in Amerika te gaan waarbij ik ook de westkust zal gaan bezoeken.

Actief sinds 23 Aug. 2015
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 4931

Voorgaande reizen:

14 September 2015 - 13 November 2015

Going Down Under

Landen bezocht: