Aftellen na een gekke week.. - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Manon - WaarBenJij.nu Aftellen na een gekke week.. - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Manon - WaarBenJij.nu

Aftellen na een gekke week..

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

12 September 2015 | Nederland, Rotterdam

Het aftellen is nu echt begonnen: over 3 dagen stap ik eindelijk op het vliegtuig richting Australië ! Sinds mijn “obsessie” met Amerika zo’n 14 jaar geleden begon, ben ik ook altijd nieuwsgierig geweest naar Australië en nu is het dan eindelijk zo ver dat ik het land ga bezoeken.

Het was een vreemde week, de afgelopen week, omdat hoe dichterbij mijn reis kwam, hoe dichterbij ook het afscheid van PsyQ Zoetermeer zou komen, omdat ik daar na mijn reis niet meer terugkeer. Woensdag mijn afscheidsetentje gehad waarbij al flink wat tranen gevloeid hebben. Onwijs lieve woorden van iedereen mogen ontvangen en een geweldig cadeau! Mijn collega’s zijn zo creatief geweest om een “medisch dossier” over mij in elkaar te zetten waarin ze mijn “diagnosen” beschrijven en de daarop volgende behandeling. En uiteraard nemen ze me daarbij hier en daar heerlijk in de zeik. In 1 woord geweldig! Ik heb besloten het boekje nu niet te gaan lezen, maar heb van iedere bladzijde een foto gemaakt met mijn Ipad, zodat ik in Australië rustig (hopelijk op het strand ;) ) alles door kan lezen. Gisteren was dan echt mijn laatste werkdag en dat “gevierd” met een hoop taart en chocola. Aan het einde van de dag dan maar besloten de kraan met tranen open te laten staan toen iedereen gedag kwam zeggen en vervolgens nog een supergezellig afscheidsetentje gehad met de “PsyQ-chickies” ! Ik weet dat mijn collega’s ook mijn blog lezen, dus bij deze nogmaals: Bedankt voor alles de afgelopen 3 jaar en ik ga jullie onwijs missen!!

Maandag stap ik dus op het vliegtuig om eerst 6 weken in Australië te gaan vertoeven en daarna nog 2,5 week in Amerika. De koffer moet nog gepakt worden, maar dat komt goed. Als ik wat vergeten ben, heb ik gewoon nog een extra excuus om te gaan shoppen =) In Australië zal ik starten bij 2 mensen die inmiddels vrienden zijn geworden: Kim en Dave. Zij zijn vrienden geworden met mijn moeder toen zij in Australië en Nieuw-Zeeland ging reizen jaren terug en ik heb ook tijd met ze door mogen brengen toen ze vorig jaar in Nederland en Spanje waren. Dave heeft mij geholpen met het opzetten van mijn reisschema en het boeken van tours. Hieronder mijn reisschema voor de komende 9 weken, al is nog niet alles compleet:

14 september: Vlucht om 19:15uur naar Singapore en Sydney via Londen.

16 t/m 19 september: Verblijf bij Dave en Kim in Canberra

20 en 21 september: Melbourne

22 t/m 24 september: Great Ocean Road Tour van Melbourne naar Adelaide

25 t/m 28 september: Alice Springs waar ik de 3-daagse Ayers Rock Adventure Tour ga doen…. Wat betekent dat ik zal slapen in “swags” onder de sterrenhemel……. De angstige gedachten en rampscenario’s die daarbij opkomen onderdruk ik fijn nog even ;) Het wordt flinke exposure in ieder geval!

29 september t/m 1 oktober: Darwin waar ik de 2-daagse Kaduka Dreaming Tour ga doen. Daarbij gaan we het regenwoud in, in het wild krokodillen voeren en zwemmen bij watervallen

2 en 3 oktober: Sydney. Hier ontmoet ik Kim en Dave weer.

4 en 5 oktober: Byron Bay met Kim en Dave

6 t/m 9 oktober verblijf ik in een hotel aan de Gold Coast met Kim en Dave

10 t/m 22 oktober neem ik de Hop-on/Hop-off bus langs de Eastcoast omhoog naar Cairns en zal ik op verschillende plekken uitstappen om de mooiste plekjes van Australië te zien, zoals Airlie Beach, Whitsunday Island, Fraser Island en uiteraard de Great Barrier Reef

23 t/m 25 oktober verblijf ik dan weer in Canberra bij Kim en Dave

26 oktober vlieg ik naar de USA waarbij ik uiteraard bij mijn 2de familie in Maryland zal verblijven en nog een week de westkust aan zal doen en Los Angeles en San Francisco zal bezoeken.

Ik zal proberen regelmatig iets te schrijven. Ik krijg een Australische sim-kaart van Kim zodat ik op het internet kan als er geen WiFi is. Lieve berichtjes zijn altijd welkom! Er zullen vast ook wel wat eenzame momenten tussen zitten in die 9 weekjes.

Ik heb er in ieder geval heel veel zin in! Vandaag gedag gezegd tegen mams, morgen nog flink kroelen met m’n mooie neefjes en dan is het al maandag….!

Veel liefs,

Manon

  • 12 September 2015 - 18:09

    Mama:

    Ben super trots op je lieverd!! Geniet ervan!! We houden contact!! Liefs!

  • 12 September 2015 - 20:08

    Gabi:

    Spannend hoor!!! Ik ben heel benieuwd naar al je avonturen. Schrijf maar vaak, dan lijk je niet zo ver weg. Succes met al t afscheid nemen!

  • 12 September 2015 - 22:52

    Tante Tiets Met Die Roze Fiets:

    Heel veel succes, volop genieten maar en heel en gezond terug komen, houden contact! Liefs van OJ en TT

  • 12 September 2015 - 23:42

    Annemarije:

    Veel plezier en houd ons allen op de hoogte! Liefs, Annemarije

  • 13 September 2015 - 12:47

    Olaf:

    Hi M,
    Wat en onwijs leuke en lieve boodschap op het kaartje :)
    Ben benieuwd naar al je avonturen en zal je blog met plezier lezen.
    Safe travels
    X
    Olaf

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Rotterdam

Going Down Under

6 weken lang het mooie Australië ontdekken!

Recente Reisverslagen:

15 November 2015

Laatste weekje

06 November 2015

Australia to the USA

26 Oktober 2015

Laatste daagjes Australië

17 Oktober 2015

Paradise!!

14 Oktober 2015

Fraser island!!
Manon

Van september tot en met november ga ik weer lekker op reis. Dit keer ga ik Down Under. Ik zal 6 weken vertoeven in het mooie Australië om vervolgens nog 2,5 naar "huis" in Amerika te gaan waarbij ik ook de westkust zal gaan bezoeken.

Actief sinds 23 Aug. 2015
Verslag gelezen: 293
Totaal aantal bezoekers 4925

Voorgaande reizen:

14 September 2015 - 13 November 2015

Going Down Under

Landen bezocht: