Laatste daagjes Australië - Reisverslag uit Sydney, Australië van Manon - WaarBenJij.nu Laatste daagjes Australië - Reisverslag uit Sydney, Australië van Manon - WaarBenJij.nu

Laatste daagjes Australië

Blijf op de hoogte en volg Manon

26 Oktober 2015 | Australië, Sydney

De laatste week in Aussie kan ik in 1 woord omschrijven: Relaxing!!

Zaterdag ben ik dus van Airlie beach met de Greyhound bus naar Townsville gekomen waar we werden afgezet bij de Ferry terminal en konden we bijna direct de Ferry pakken naar Magnetic Island. Dit is een tochtje van ongeveer een half uur maar is niets vergeleken met de veerpont waar ik 20 jaar geleden regelmatig op werd gezet om het mooie Nieuw-Lekkerland te bereiken....... Deze Ferry gaat supersnel en zorgt ervoor dat je zelfs nat wordt van het water als je boven op het dek zit. Ik werd er zelfs een beetje misselijk van zo snel ging de Ferry! Nou ja daardoor wel snel het eiland bereikt en daar de bus gepakt naar de andere kant van het eiland wat nog geen 20 minuutjes rijden is. Ik had gedacht een fiets te kunnen huren om het eiland te verkennen, maar toen ik de wegen zag bedacht ik me want daar durfde ik niet op te rijden laat staan op te fietsen. Steile wegen met niet of nauwelijks ruimte aan de zijkanten.
Bij het hostel aangekomen zag het er leuk uit. Bungalowtjes en bij de receptie lagen ook een stuk of 15 zitzakken waar mensen lekker op lagen te relaxen. Toen ik "mijn" bungalow betrad realiseerde ik me echter pas hoe klein het was! Er was nauwelijks ruimte voor tassen met 3 stapelbedden en de toilet en de badkamer waren niet erg fris doordat er geen ramen of goede ventilatie in zaten. Ik ben daarna naar het strandje toegelopen dat slechts 5 minuten lopen was vanaf het hostel en het leukste strandje van het eiland schijnt te zijn: Horseshoe Bay. Inderdaad een mooi standje met leuke terrasjes en restaurantjes erbij en uiteraard weer een prachtig uitzicht.

Zondag had ik Breakfast with the Koala's geboekt waarbij je ontbijt met Australische lekkernijen en je verschillende typisch Australische dieren te zien krijgt. Het eten was inderdaad wel apart maar lekker haha zo bakken ze hier hun eitje al in het brood! Heel apart... De dieren vielen me nogal tegen. We kregen alleen 2 hagedissen te zien en een slang die je mocht vasthouden. Dit durfde ik eerder in Kakadu echt niet te doen maar nu dacht ik bij mezelf: "dit doe je nooit meer en waarom niet?". Na eerst 10 anderen mensen bekeken te hebben toch maar besloten de slang vast te houden voor een mooi plaatje ! :) wel erg vriendelijk aan de dame gevraagd of ze de kop bij me weg wilde houden. Snel een foto genomen en weg ermee haha maar het viel reuze mee. Hij was rustig toen ik hem vast hield en de huid voelt wel grappig aan. Daarna werden degene die extra betaald hadden meegenomen naar de Koala's en mochten we op de foto met een koala. Stel je hier niet teveel bij voor! Haha je moet je armen in een bepaalde positie houden en dan tilt de ranger de koala in je armen, vanaf dan mag je niet meer bewegen, snel een foto en hij wordt weer overgetild! Koala's zien er erg lief uit maar hebben gigantisch scherpe klauwen. Als jij beweegt en ze schrikken, dan kunnen ze zich in je vastgrijpen en dat wil je niet..... Ondanks de korte duur was het wel een speciaal gevoel om een koala vast te houden. Echt een superzachte vacht!!
De rest van de dag heb ik lekker liggen relaxen aan het strand.

Maandag de bus genomen om het eiland te bezichtigen. Naar Picnic Bay en Nelly Bay gegaan waar ook kleine strandjes zijn. Vervolgens uitgekomen rond 4 uur bij Arcadia. Hier kun je de Rock Wallabies vinden. Dit zijn kleine Kangaroos, maar lijken inderdaad ook wel een beetje op grote ratten haha. Iedere dag gaat er een man in een scootmobiel rond 4 uur naar de Wallabies toe om ze te voeren en zo ook te voorkomen dat toeristen ze verkeerd voedsel geven. Echt zo bijzonder om te zien. Die kleine Kangaroos die vanuit het niets tussen de rotsen vandaan komen. Op een bepaald moment waren het er zelfs een stuk of 30. De aardige man gaf ons ook voedsel om aan de Wallabies te geven. Als je je hand dan iets optilt, pakken ze je hand echt heel schattig vast! Haha ik ben echt alles behalve een dierenvriend maar dit was we echt superschattig!

Dinsdag alweer tijd om Magetic Island te verlaten. Was ik niet heel rouwig om. Het is op zich een mooi eiland maar niet heel veel te beleven. De Ferry weer teruggepakt naar het vaste land en van daar de Greyhound bus naar Cairns. Terwijl ik de bus instapte, stapten 2 Zwitserse meiden uit met wie ik op Tour was geweest in Fraser Island haha klein land weer he! Was leuk om even bij te kletsen. De busrit naar Cairns duurde zo'n 5 uur. In Cairns de taxi gepakt naar het hostel. Het was maar een paar minuten lopen maar leek me toch niet verstandig om dat te doen in een vreemde stad in het donker. Het hostel in Cairns was erg goed en daar bleek ik op een kamer te liggen met een Nederlandse met wie ik ook in Hervey Bay al een kamer had gedeeld.

Woensdag rondgewandeld in Cairns. Erg leuk stadje met veel winkels en restaurants. Je kunt in Cairns niet in de zee vanwege crocodiles en het strand is niets meer dan modder dus hebben ze ook hier een mooie Lagoon aangelegd. Daar heb ik heerlijk de middag doorgebracht. S avonds naar de night markets gegaan waar ze vooral veel prullaria verkopen. Donderdag heb ik de bus gepakt naar Palm Cove wat op een uurtje rijden ligt. Hier kun je wel in de zee en is een heel mooi klein strand met uitzicht op de eilandjes. Zwemmen heb ik echter niet gedaan omdat er overal borden stonden dat er in het water wel krokodillen zouden kunnen zitten........ Veel mensen gingen gewoon het water in maar daar heb ik me toch niet aan gewaagd.

Vrijdag was het alweer tijd om de oostkust te verlaten en terug te gaan naar Canberra. Ik had 2 vluchten met een tussenlanding in Brisbane. Ben erg tevreden over Qantas. Zelfs op een vlucht van anderhalf uur krijg je drinken en lunch. Daar kan Transavia nog een puntje aan zuigen :)
Op de luchthaven in Canberra werd ik opgewacht door Dave. Kim was al wel weer thuis na een operatie de week ervoor maar nog herstellende. Het was zo fijn om na al die hostels gewoon weer even een soort van "thuis" te zijn met je eigen kamer etc. De dochters van Kim waren er ook om Kim hier en daar te ondersteunen dus het was een gezellige drukke boel in huis! Zaterdag heb ik nog een rondje door de stad gemaakt en de laatste dingetjes ingeslagen. Uiteraard neem ik 6 dozen TimTams mee naar huis haha de lekkerste chocola die ik misschien ooit heb geproefd. Echt heerlijk!
Zondagochtend werd ik door Kim en Dave naar het busstation gebracht en was het na 5,5 week tijd om afscheid te nemen. Erg emotioneel. Ze hebben superveel voor me gedaan, in de voorbereidingen, toen ik m'n vlucht gemist had en al die weken dat ik in Australia was. Zou niet weten hoe m'n reis eruit had gezien zonder hun hulp! En vanwege de operatie van Kim en de aanloop daar naartoe zijn het voor hun ook erg emotionele geweest waarin ze blij waren mijn gezelschap te hebben.

Na een 3 uur durende busrit aangekomen in Sydney en na inchecken in het hostel nog lekker rondgelopen in de stad en genoten van mijn laatste dagje in Sydney. Toevallig lag de Holland-Amerika Lijn in de haven! Mooi gezicht zo voor het Opera House. Ben nog door de Botanic gardens heen gelopen en heb de avond afgesloten met een Kangaroo Burger haha mooie afsluiter.

Ben nu aan het wachten om opgepikt te worden om naar de luchthaven te gaan. Mijn 6 weken Australie zitten er alweer op. Ik heb zoveel meegemaakt en gedaan in die 6 weken. Uitgerekend heb ik meer dan 16.000 kilometer afgelegd!! Ik heb zoveel mensen ontmoet, nieuwe dingen gedaan en zoveel geleerd! Deze ervaring zou ik voor niets hebben willen ruilen. Mensen hebben me de laatste dagen vaak gevraagd wat ik het mooiste vond maar daar kan ik gewoon geen antwoord op geven. Het is makkelijk om te zeggen The Whitsundays want heb nog nooit zo'n mooi strand gezien. Maar het is gewoonweg niet te vergelijken met wat ik gezien heb in de woestijn; Uluru en King's Canyon of met de mooie swimming pools in het midden van het regenwoud in Kakadu of met de mooie stad Sydney, of de Great Ocean Road of met Fraser Island etc.... Het was allemaal geweldig. Als ik thuis kom moet ik mijn reisverslagen en foto's nog maar even rustig bekijken want ik ben nog steeds overwhelmed door alles!

Om half 5 Aussie tijd vertrekt mijn vlucht.8 uur naar Singapore, dan 14 uur naar Londen en nog eens 8 uur naar Washington DC. Totale reistijd met tussenstops: 38 uur!! Waarom ik over Europa vlieg? Omdat een ticket over de westkust van Amerika 5000€ was....dus dan maar iets langer in het vliegtuig

  • 26 Oktober 2015 - 17:29

    Gabi:

    Hoi sunshine,
    Wat een reis zeg! En ik vroeg me al af waarom je over Europa terugvloog. Gek dat de andere kant op zoveel duurder is zeg! Heel veel plezier in de USA. Hier is het de afgelopen dagen prachtig herfstweer. Je kamer is nog altijd leeg... En nu die van Marissa ook al. Safe travels honey, liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Going Down Under

6 weken lang het mooie Australië ontdekken!

Recente Reisverslagen:

15 November 2015

Laatste weekje

06 November 2015

Australia to the USA

26 Oktober 2015

Laatste daagjes Australië

17 Oktober 2015

Paradise!!

14 Oktober 2015

Fraser island!!
Manon

Van september tot en met november ga ik weer lekker op reis. Dit keer ga ik Down Under. Ik zal 6 weken vertoeven in het mooie Australië om vervolgens nog 2,5 naar "huis" in Amerika te gaan waarbij ik ook de westkust zal gaan bezoeken.

Actief sinds 23 Aug. 2015
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 4915

Voorgaande reizen:

14 September 2015 - 13 November 2015

Going Down Under

Landen bezocht: